Het is vast allemaal eerder bedacht

Enfin, waar te beginnen.

Rechts van mij lag een akker. In een staat van oermodder met mist en grijsheid en regendruppels. Alsof de akker er al zo bij lag sinds de tijd dat de aarde woest en ledig was, maar dat zal wel niet want het ding was herkenbaar als een akker en die zijn pas uitgevonden nadat de aarde niet langer geheel woest en ledig was.

Ik had het pookje in de vijfde versnelling geplaatst en vroeg me af ‘wat nu?’

Immers, als die hoogste versnelling eenmaal is bereikt valt er niet zoveel meer te doen onder het autorijden. Ik bedoel je kan een beetje sturen en muziek luisteren. Maar op een dag als vandaag heb je je handen blauw gedrumd op het stuur en ontdek je dat je eigenlijk de teksten van Marco Borsato veel beter mee kan zingen dan goed voor je imago is. Verder heb ik in de tunnel bij Dordt een dansje verzonnen voor MSTRKRFT’s She’s Good For Business dat al rijdende uitgevoerd kan worden. Desondanks is Gorinchem nog meer dan 20 kilometer en moet je niet eens naar Gorinchem nog verder. Op zo’n moment kan je mensen gaan bellen maar tegelijkertijd zit een groot deel van Nederland aan de warme prak dus die wil je ook niet storen.

Eigenlijk, zou er een soort systeem moeten zijn dat op msn lijkt. Je stapt in de auto, of waar dan ook waar je niks te doen hebt, en je meld je aan. Vervolgens zie je wie van je contactpersonen ook niks te doen heeft, en die kan je dan vervolgens bellen om een praatje te doen. Met al dat web 2.0-geweld van de afgelopen jaren is dat vast al eerder door iemand bedacht. Zo, nee, dan mag iemand het maken, zo ja, hoe heet dat systeem dan?


Comments

4 reacties op “Het is vast allemaal eerder bedacht”

  1. Ik ben benieuwd naar dat dansje. ๐Ÿ˜‰

  2. Flutteren lijkt me wel wat.

  3. Een soort Skype voor in de auto.

  4. En dat zouden ze eigenlijk in je hersens moeten implanteren. Dat je denkt: “He ik heb niks te doen.” En dat dan meteen contact wordt gelegd met Pietje, die ook niks te doen heeft.
    Dan hebben we pas echt nooit meer rust.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *