Er is alleen decor, geen plot. Maar er is genoeg decor, er is zoveel decor.
Het schallende geluid van muziek uit telefoons dat over de stations klinkt. Alles wordt een remix, ook als meerdere telefoons tegen elkaar spelen.
Aan het label te zien komt de man bij de IKEA vandaan. Hij draagt opgerold tapijt van ruim 2 meter. Hij heeft een houthakkershemd aan en stapt uit bij het Weststation.
Altijd moet ik even wennen om een taalgrens over te steken. Onderweg dacht ik nog in het Nederlands, nu moet ik iets meertaligs kunnen. Zoals een fietser in Amsterdam overal tussendoor moet kunnen laveren, en wendbaarheid essentieel is, zo moet een spreker in Brussel continue van taal kunnen switchen.
De share sheet van de iPhone is misschien wel de lingua franca. Voetballers, popsterren en jokers bevolken de schermen gevuld met TikTok en Snapchat. Youtube en Whatsapp doen het voor anderen. Als je voor de duizendste keer ondergronds vervoerd wordt, zoek je ook afleiding. Als je voor de eerste keer in metro 5 zit, is er nog iets nieuws te zien.
Geef een reactie