Waarschijnlijk haal ik het idee vooral uit de recensie van De Mens is een Plofkip: de voedingsindustrie heeft de code gekraakt. Ze hebben ontdekt onder welke omstandigheden de mens zo te bewerken is dat betaald wordt voor goedkoop, ongezond voedsel met een goede winstmarge. Als je maar miljoenen onderzoeks- en marketingsgeld er tegen aan gooit kom je vanzelf bij de juist mix van vetten, suikers en zout.

De Albert Heijn heeft afgelopen week ineens een heel nieuw schap met Amerikaans ogende zaken in felle kleuren, en vast vol suikers. Welke influencer heeft de bekendheid van deze producten voor elkaar gekregen? Producten die voorheen alleen te krijgen waren bij Kelly’s Expat Shop, de winkel gespecialiseerd in het bedienen van nostalgie naar Engelse en Amerikaanse producten.
Dit is er misschien lekker bij
Je kunt je bestelling ophalen bij het Bistro buffet.
Staat geschreven terwijl ik mijn bestelling afreken bij het Zweeds Woonwarenhuis. En dan een paar spotgoedkope opties.

Binnenkort biedt dit weblog ook wat te snacken aan bij het lezen van dit soort stukjes.
Geef een reactie