Om kwart over zeven doe ik vier schepjes koffie in de filter. Zes water. In tegenstelling tot Max ben ik geen kenner maar ik waardeer mijn dagelijkse portie cafeïne.
Met verbazing kijk ik naar een lege koffiekan. Ben ik dan vergeten het apparaat aan te zetten? Nou ja, 5 minuten later kan ook en ik druk op het knopje. Het apparaat zet zichzelf direct weer uit. Hoe ik ook wend of keer, geen sjoege.
Er moet toch gewerkt worden maar al snel heb ik een browsertab open met een webwinkel met tientallen apparaten. Nu bestellen, morgen in huis. Of: rij ik nog ergens langs vandaag, zodat ik vanavond weer koffie heb? De bouwmarkten liggen op de route en verkopen veel wezensvreemde producten maar geen koffiezetapparaten. De BCC is failliet en vervangen door een Action. De Expert doet vooral wasmachines en koelkasten, niet dat goedkope spul. Ik kan het centrum inlopen maar dat voelt als gedoe. Het repaircafe is vast over een paar weken in staat dit te repareren – over een paar weken.
Om half elf – iets eerder weggereden om een kleine omweg te maken – leg ik een koffiezetapparaat van Hema in de achterbak. Vanavond tilde ik het oude filter waar nog koffie in zat naar het nieuwe apparaat. Lekker bakkie.
Geef een reactie